« GERİ DÖN: KEDİ ve Köpeklerde Kısırlaştırma Makaleler Sayfasına GİT Ana Sayfaya GİT

DİŞİ KEDİLERDE KIZGINLIK DÖNEMİ VE KISIRLAŞTIRMA

Geri Dön

Üzgünüz,İnternet Tarayıcınız "İnternet Explorer" Bu Sayfadaki 3 Boyutlu Animasyonu Desteklemiyor! Bu Sayfayı Tüm Özellikleriyle Görüntüleyebilmek İçin, "Firefox" veya "Google Chrome" Tarayıcısı Kullanınız Sorry, only modern browsers.

DİŞİ KEDİLERDE KISIRLAŞTIRMA

ALSANCAK VETERİNER POLİKLİNİĞİ

İÇERİĞİ GÖRÜNTÜLE

Alsancak Veteriner Polikliniği
1392 Sokak No:18/1 Kültür Mahallesi
Alsancak / Konak / İZMİR
E-Mail: info@alsancakveteriner.com

DİŞİ KEDİLERDE ÖSTRUS (KIZGINLIK)

- Evde yaşayan dişi kediler pubertasa girdikten ( ergenlik) sonra sokaktaki akrabalarının aksine sadece bahar ve yaz aylarında değil, yıl boyu belirli aralıklarla, sıkça çiftleşme eğilimi (kızgınlık) gösterirler.
- Bunun nedeni ev ortamındaki yapay ısı ve ışık kaynakları, iyi ve dengeli beslenmenin üreme fizyolojisi üzerine etkileridir.
- Kısırlaştırılmamış bir dişi kedi, kızgınlık dönemi boyunca sürekli ajitasyon gösterir ve yüksek sesle bağırarak çevredeki erkeklere yerini belli etmeye çalışır.
- Çoğunlukla evden kaçma, yüksekten düşme vakaları bu dönemlerde görülür.

RİSKLER

- Bu dönemde evden kaçan bir dişi kedi, eğer trafikten ve diğer tehlikelerden korunabilirse erkek kedilerle defalarca çiftleşecek, cinsel yolla ve ısırıkla bulaşan ölümcül hastalıkları göz ardı etsek bile eve dönüş yolunu bulabilirse size rahminde yeni misafirlerle gelecektir.

TEKRAR EDEN RİSKLER

- Bu riskler, kedinizin gebeliği bittikten kısa bir süre sonra tekrar onu bekliyor olacaktır.
- Tekrar eden doğumlar kedinizin hayatından ve enerjisinden çalıyor olacaktır.

KIZGINLIKTA KULLANILAN İLAÇLAR

- Veteriner pratikte kızgınlığı baskılayan bir takım hormon preparatları kullanılmasına rağmen bu ilaçların sürekli kullanımı da bir takım jinekolojik hastalıklara yol açmaktadır.

KISIRLAŞTIRILMAYAN DİŞİ KEDİLER

- Müdahale edilmeyen ve sürekli tekrar eden kızgınlıklar da yine operasyon gerektiren ve hayati risk taşıyan bazı onkolojik ve jinekolojik hastalıklara( piyometra, endometritis , meme bezi tümörleri) neden olabilmektedir.
KAPAT

DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR

• BİR KERE ANNELİĞİ TATSIN
Sanılanın aksine hayvanlarda annelik güdüsü tamamen hormonların denetimi altındadır ve doğumu takip eden sütten kesilme döneminden kısa bir süre sonra bu hormonal denetim ortadan kalkar hatta anne yavrular ergenliğe girdikten sonra kendi yavrularıyla bile çiftleşebilir.
• Kısırlaştırma operasyonu çok RİSKLİ BİR operasyondur.
Bilindiği gibi kısırlaştırma operasyonu genel anestezi altında yapılan bir operasyondur. Bu operasyonlardaki tek risk her operasyon için standart olan anestezi riskidir. Veteriner cerrahide kısırlaştırılmama sonucu sıklıkla karşılaşılan meme bezi tümörü, pyometra (rahim hastalığı) gibi hayatı tehdit eden hastalıklarda, tedavi amaçlı uygulanan birçok operasyona kıyasla, kısırlaştırma operasyonunun riski çok az derecededir. Anestezi riskini en aza indirgeyebilmek için operasyon öncesi detaylı muayene en önemli unsuru oluşturmaktadır.
• Kısırlaştırılan hayvanlar çok KİLO alır
Kısırlaştırma sonrası oluşan sakin mizaç sonucu kedi ve köpeklerde aşırı hareketliliğin sonlanmasına rağmen kilo almalarındaki birincil neden bu değildir. Enerji gereksinimlerine uygun, kısırlaştırma sonrası profesyonel diyetlerle beslenen kedi ve köpeklerde obezite görülmemektedir.